En

Çikolata sadece lezzetiyle günümüzü, gecemizi şenlendirmekle kalmaz sağlığımızın da en büyük koruyucusu destekçisidir. Yapılan yüzlerce araştırma çikolatanın insan sağlığındaki olumlu etkilerini ispatlamış durumdadır. Bazıların hatırlamakta fayda var. Çikolata sadece kokusuyla bile mutluluk hormonu endorfini harekete geçirir. Çikolatada kırmızı şaraba oranlar iki, yeşil çaya oranla üç kat daha fazla antioksidan madde bulunur.

Çikolatanın içinde bulunan flavonoid isimli antioksidanlar vücudun direncini artırmaya yardımcı olur. Bu antioksidanlar hücreleri yıkıma uğratan serbest radikallerin zararlı etkilerini azaltan enzimlerdir.

Zengin bir kalsiyum kaynağı olan çikolata kemiklerin güçlenmesine de yardımcı olur. Harvard Üniversitesi'nde yapılan araştırmalarda, kakaonun yüksek tansiyonu düşürdüğüne ait sonuçlar çıktı.

Çikolatanın içinde zengin olarak bulunan florid maddesi güçlü dişlerin bir numaralı kaynağı. Yoğun iş temposu içinde çalışan 21. yüzyıl insanının stresle mücadelesindeki en güçlü yardımcılardan birisi yine çikolata. Çünkü çikolatada yüksek oranda potasyum var.

Çikolata büyük oranda bakır da içerir. Bakır vücuda giren demirin kolayca emilmesine yardımcı olur. Böylece, cilde, damarlara ve dokulara destek sağlanmış olur.

Kaliforniya Üniversitesi araştırmacılarına göre her gün az miktarlarda çikolata yemek kanda pıhtılaşmayı önlüyor. Bu da ani kalp kirizlerinin önüne geçiyor.

Bağışıklık ve üreme sistemimiz için faydalı olan demir ve çinko çikolatanın içinde fazlasıyla bulunuyor.

Kafeinin insana enerji verdiği biliniyor. Fakat kahve içmek yerine çikolata yemek daha az kafein alınmasını sağladığı için daha yararlı.

Çikolata diğer tatlı yiyeceklere göre diş sağlığı açısından daha zararsızdır. Aksine sütlü çikolatada bulunan protein, kalsiyum ve fosfat diş minesinin korunmasında faydalı oluyor.